петак, 2. децембар 2016.

Srbija i Haiti za međusobno razumevanje i razvoj

Da li se ikada pitate o značaju drugih, bez obzira da li su oni blizu ili daleko, u sopstvenom životu? Ja se pitam. U globalizovanom svetu koncept bliskosti začinjen je malo tako da sada oni koji nam znače najviše i čije postojanje ima najveću vrednost u našem životu mogu biti hiljadama kilometara daleko. U kontekstu klimatskih promena, što je jedan od najvažnijih prioriteta današnjice, mi svi živimo zajedno u sistemu zvanom Majka Zemlja, i zaista svaka tačka tog sistema ima uticaj na svaku drugu. Pomažući drugima mi pomažemo sebi.

Velika Plana, kao i mnoga druga mesta u Srbiji, ima veliku dijasporu, koja je povezuje sa svetom. Postoji mnogo Velikoplanjana koji su u braku sa ljudima drugih nacija, kultura, rasa. Postoji i jedan zet u Velikoj Plani koji je poreklom iz Haitija. Ali to je samo jedna spona izmedju Velike Plane i Haitija koja je otvorila diskusiju koja nas je dovela do saznanja o sličnostima naše dve kulture, i čak do spoznaje potencijala za obostrano korisnu saradnju medju nama.

Nažalost, Haiti je nedavno propatio od užasavajuće prirodne nepogode u formi uragana, dok se još nije oporavio od prethodne još više uništavajuće nepogode, zemljotresa 2010, kada je stotine hiljada ljudi izgubilo živote. Nas duša boli.

Moramo priznati da je Srbija zemlja kojoj treba razvoj, nisu stvari savršene kod nas. Ipak, Haiti je u stanju potrebe za razvojem mnogo ozbiljnijem i dubljem. Mi smo mala zemlja, I ponekad slaba, ali jedna od najvećih časti nam je da pomognemo drugome u nevolji.

Pre tri godine ja sam bila u Heršingu u Nemačkoj, na seminaru organizovanom od strane Ministarstva poljoprivrede Nemačke, gde sam upoznala ljude koji su došli da predstave Haiti, kao što sam ja došla da predstavim Srbiju. To su ljudi iz organizacije Fondelcopah (Dominikansko-haićanska fondacija za razvoj i borbu protiv siromaštva) koji su postali moji prijatelji od tada. To su ljudi koje smo identifikovali da iznesu projekat Bašte u školama Haitija, koji smo zamislili kao rezultat ovog dobrotvornog doručka.

Projekat Bašte u Školama je široko rasprostranjena aktivnost medjunarodnog Slow Food-a, naročito u Africi. Mi hoćemo da ohrabrimo formiranje bašti u Haitiju, sa ciljem da te baste obezbede hranu direkno za lokalne školske zajednice, ali i da nauče mlade generacije kako da gaje sopstvenu hranu i koriste to znanje i veštinu za sigurnost hrane i ublažavanje siromaštva.

Daj čoveku ribu i nahranićeš ga za jedan dan, nauči ga da peca i nahranićes ga za ceo život

S poštovanjem,
Ivana Radić Jean

Lider Slow Food Convivium-a Velika Plana

Нема коментара:

Постави коментар